zondag 10 april 2016

KangerTech Subox mini review

Aangezien het weer eens tijd werd voor een nieuwe review een mooie gelegenheid om weer eens iets te gaan aanschaffen… (Dit was het enigste excuus wat ik kon verzinnen aangezien mijn huidige boxmod de “iSmoka Eleaf iStick 20watt” met een aspire nautilus mini maar blijft werken…) Er komen enorm veel boxmods uit momenteel maar er was er 1 die mijn aandacht trok: De KangerTech Subox Mini. Waarom deze?
  1. Uiterlijk, less is more. (Vooral de witte heeft iets simplistiesch (Mist alleen een Apple logo ;-) )
  2. De 1e internationale reviews waren veelbelovend over zijn prestaties
  3. De prijs voor de complete kit
Het enigste nadeel wat ik kon bedenken was de verkrijgbaarheid in Nederland. Aangezien ook deze officieel niet verkocht mag worden in NL aangezien de tankinhoud boven de grens van 2ML is dankzij onze dampvrienden in de regering d.m.v. de nieuwe warenwet die van kracht is op wederverkopers..
Ik mag hem dus wel aanschaffen maar een Nederlandse vape winkel mag hem mij niet verkopen..
(Snapt u hem nog ?) Omdat het verkrijgen van de Belgische Nationaliteit mij iets te lang ging duren (Dan mag ik hem namelijk wel bij een Nederlandse vape winkel kopen..) Was ik gedwongen hem aan te schaffen via mijn contacten bij de chinees.. Gelukkig kan dit dan weer wel allemaal volledig legaal. Omdat de rest van de wereld niet onderdrukt wordt door de Nederlandse warenwet.. Bestelling gedaan .. Review onderweg.. Wordt vervolgt..  

Deel 2

Eindelijk de langverwachte vervolg op de review. 1 voordeel: Ik heb hem uitgebreid getest de afgelopen maanden.
 

De verpakking

De kangertech subox mini kwam binnen in een fijne en vooral unieke verpakking:


kangertech subox mini verpakking

De deksel en de doos van deze verpakking zijn voorzien van een klein magneetje. Hierdoor sluit hij makkelijk en is hij ook makkelijk open te maken zonder de hele doos te beschadigen.

De inhoud

  • Kbox mini mod
  • Subtank mini
  • OCC 0.5 sub-ohm coil
  • OCC 1.5 ohm coil
  • RBA mini plus base
  • handleiding
  • Rba schroeven
  • schroevendraaier
  • Organisch Japans katoen
  • Usb kabel
  • 2x driptips (1x witte en 1x zwarte)

De 1e indruk

Het uiterlijk..... kangertech subox starwars

Dit was mijn 1e associatie bij het openen van de verpakking zowel in uiterlijk als in functies.. High Tech mod. Hij is zeer rijk uitgerust in zowel de mogelijkheden als in de accessoires. Het enigste directe nadeel was het gewicht en de grootte. (maar dat is geheel persoonlijk in vergelijking met mijn favoriete dagelijkse damper de Eleaf iStick 20 watt)

Het gebruik

kangertech subox mini zijkant

De Efest 18650 30A lag al geruime tijd te wachten op gebruik. Wat direct opviel aan de Kangertech Subox is de gebruiksvriendelijke constructie van de batterijklep die vast zit d.m.v. magneetjes. Die qua sterkte precies goed zijn. Klepje gaat er makkelijk maar niet te makkelijk vanaf en blijft perfect op zijn plaats zitten. Ook de plek van de batterij zelf is tot op de mm uitgemeten. De minpool is voorzien van een springveer waardoor hij goed contact maakt. Na volledige reiniging van de tank deze gevuld met e-liquid. Ook de 0.5 sub-ohm coil even goed doordrenkt met e-juice en deze op de onderkant van de tankbodem geschroefd. Wat ook weer erg fijn ging. Daarna de tank op de bodem gedraaid. Dit was het 1e nadeel wat ik ondervond. Het rubber verschoof waardoor je lichtjes het pyrex glas hoorde knarsen. Na de tank 10 minuten te hebben laten rusten begonnen op dampen met 10 Watt en hem daarna in stappen van 1 Watt ophoog gezet. Wow wat een damp.. Mijn persoonlijke ideale instelling met deze specifieke e-liquid kwam uit op 22 Watt. Wat ik erg fijn vond was de kunststof driptip. Dit voelt zeer prettig aan en is zeker een aanrader bij hogere wattages. Dit isoleert directe warmte overdracht. Hierdoor was het nog steeds prettig op hogere wattages te dampen...

Eindconclusie

kangertech subox mini

Uiterlijk: 9
Kwaliteit: 7.5 (Dit werd vooral veroorzaakt door het rubber, wat in mijn opinie de zwakke plek is. Deze zit net iets te los en is erg dun. Hierdoor moet je heel voorzichtig en precies de tank plaatsen. Zodra het rubber iets verschuift gaat hij lekken. Terwijl dit makkelijk is op te lossen)
Gebruiksgemak: 7.5 (Ook hier heb ik het rubber en de hierdoor veroorzaakte lekkages van het standaard meegeleverde rubbertje meegewogen in het cijfer. -1 punt. Plus mijn persoonlijke mening dat hij voor dagelijks gebruik iets te zwaar en te groot is -0.5 punten . Maar hij heeft een geweldige smaak en damp beleving anders had hij van mij een 9 gekregen!)                
Source Here: KangerTech Subox mini review

Geen opmerkingen:

Een reactie posten